نگهداری و نظافت هیس پنل

مشاوره

خرید و پشتیبانی

ویرایش
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در google
فهرست مطالب

-حمل و نگهداری پیش از نصب

پس از حمل و تحویل پنل ها، به هیچ عنوان آن ها را به صورت عمودی به جایی تکیه ندهید.لازم است پنل ها به صورت افقی و با فاصله ای بر روی یکدیگر قرار گیرند و به وسیله یک پارچه ضخیم و یا سطح صاف دیگری از زمین فاصله داشته باشند. (در انتهای این صفحه تصاویر بیشتری در این رابطه قابل مشاهده است.)

در صورت لزوم برای نگهداری هیس پنل ها در فضای باز ، به طور کلی توصیه می کنیم از پنل ها با استفاده از برزنت یا موارد مشابه محافظت کنید. توصیه می شود هیس پنل هایی که مخصوص فضای داخلی هستند را از باران و نور مستقیم خورشید محافظت نمایید.

هیس پنل ها باید حداقل 2 هفته و حداکثر 8 هفته قبل از نصب با محیط سازگار شوند. سازگاری به این معنی است که پنل ها باید با دما و رطوبت محیط (مانند محیط های مرطوب مانند شمال و جنوب کشور و همچنین محیط های خشک مانند نواحی مرکزی ایران) سازگار شوند. زمان سازگاری به رطوبت نسبی و تغییر هوا در فضای نگهداری آن ها بستگی دارد.

سازگاری مطلوب با قرار دادن چوب بین پنل ها (تصویر انتهای صفحه) و اطمینان از تهویه مناسب در فضای مورد نظر بوجود می آید. هیس پنل یک محصول کاملاً طبیعی است بنابر این می بایست به رطوبت محیط اطراف خود برسد. لذا تا زمانی که این محصول به سازگاری با محیط نرسد، نباید نصب هیس پنل را شروع کنید.  اگر ابتدا پنل ها را بدون سازگاری نصب کنید ، پنل ها در هنگام خشک شدن در معرض کوچک شدن قرار می گیرند ، که ممکن است ترک های کوچکی ایجاد کند. اگر پنل ها پس از نصب رطوبت را جذب کنند ، آنها فقط به یکدیگر فشار می آورند. در نتیجه خطر انبساط پنل ها به حدی که به قسمت های دیگر ساختمان فشار بیاورند وجود ندارد.

 

اگر هیس پنل ها را در داخل یک فضای بسته یا خانه نگهداری می کنید ، باید بسته بندی های مخصوص حمل و نقل آن را باز کنید تا زمانی که بسته بندی برداشته نشودسازگاری شروع نمی شود. باید مراقبت شود تا صفحات هیس پنل نگهداری شده از رطوبت ، گرمای مستقیم و گرد و غبار محافظت شود. مراقب باشید در تمام طول نگهداری از پنل ها در برابر گرد و غبار محافظت نمایید.

توجه به این نکته مهم است که هیس پنل یک ماده طبیعی است و ماهیت ترکیب مواد – پشم چوب و سیمان – تغییرات کمی را در پنل ها ایجاد می کند. ابعاد و وزن پنل در تحمل نشان داده شده در 23 +/- 2 درجه سانتیگراد و 50+/- 5٪ رطوبت نسبی باقی می ماند. با این حال ، نگهداری نامناسب و عدم سازگاری ممکن است ابعاد و وزن صفحه را تغییر دهد. بنابراین مهم است که شما دستورالعمل های نصب ، نگهداری و سازگاری را با دقت مشاهده کنید.

- نظافت و نگهداری پس از نصب

هنگامی که هیس پنل ها نصب شد ، ممکن است لازم باشد پانل ها را با جاروبرقی تمیز کنید تا هرگونه گرد و غبار پردازش را از بین ببرید. پانل ها با استفاده از جارو برقی با نازل برس به راحتی تمیز می شوند.

 

اگر روند نصب روی صفحات چوب طبیعی خطوط یا آلودگی دیگری باقی مانده باشد ، می توانید این موارد را با استفاده از یک پارچه کمی مرطوب یا با کمی سنباده زدن (با استفاده از کاغذ سنباده ) تمیز کنید.

اگر متعاقباً می خواهید سقف های نصب شده با هیس پانل را رنگ کنید ، می توانید از غلتک رنگ مو بلند یا رنگ پاش های دستی استفاده کنید. رنگ مبتنی بر آب از خاصیت جذب صدا و آکوستیک پنل ها نمی کاهد.

هیس پانل ها حداقل 75 سال عمر می کنند و حتی اگر در معرض رطوبت یا ضربه توپ قرار بگیرند ، یک ماده مقاوم هستند.
تصاویر بیشتر
نحوه قرارگیری پنل ها بر روی یکدیگر

راهکار های اجرایی دیگر را از اینجا بخوانید

راهکار های اجرایی دیگر

درباره ما

امروز با گسترش تکنولوژی های ساخت ، استفاده از مصالح پیش ساخته که به منظور استفاده در پوششهای سقف کاذب و دیوار و نما به کار گرفته می شود و با توجه به امکان کنترل کیفیت بیشتر و سرعت اجرای بالا ، این نوع محصولات بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفته است  ادامه…

تماس با ما
با خبر بمانید

*برای دریافت پیشنهادات تخفیف اولیه ، به روزرسانی ها و اطلاعات مربوط به محصولات جدید ، در خبرنامه ما مشترک شوید.